Húzd a megfigyelést jelentő állítást az arcra, a következtetést jelentőt az agyra!
Diákoknak
Tanároknak

Információ diákoknak

45 másodperced van eldönteni, hogy az egyes állítások megfigyelést (tapasztalatot) vagy az abból levonható következtetést (gondolatot) írnak-e le. A megfigyelést jelentő állítást az arcra, a következtetést jelentőt pedig az agyra húzd!

Információ tanároknak

A tanulóknak meg kell tudniuk különböztetni a megfigyeléseket (tapasztalat), és azt, hogy mit gondolnak róla (következtetések). Fel kell ismerniük olyan kulcsszavakat, kifejezéseket, amelyek segítenek ebben. Például: ha anyagnév szerepel az állításban, akkor az nem lehet tapasztalat, csak következtetés, mert anyagok összetételét nem tudjuk érzékelni; a tapasztalatokat az érzékszerveink segítségével szerezzük (színek, szagok, fények, halmazállapotok stb.); az anyagszerkezeti megállapítások ismereteken alapuló következtetések (kristályos, atomos, vegyület, elem stb.).
Bezár