Agresszió kezelése

Te milyen vagy, amikor dühös vagy? Mi történik a testeddel?

Összeszorítod a fogaidat?
Kiabálsz, káromkodsz?
Ökölbe szorul a kezed?

Lehet, hogy azt figyelted meg, hogy ilyenkor kipirosodsz, izzadni kezdesz, és önkéntelenül is összeráncolod a szemöldököd.
Azért jó, ha tudod, hogy mi történik veled ilyenkor, mert ha legközelebb dühös leszel, ez segíthet neked felismerni az érzést. Tudnod kell, hogy ha a fentiek közül bármelyik igaz rád, az természetes reakció. Miért ne lehetnél mérges?

A düh egyike az alapvető érzelmeinknek, ugyanúgy, mint az öröm, a bánat vagy az unalom. Ezeket az érzéseket valami kiváltja belőlünk. Meg se próbáld letiltani, irányítani őket, mert ha elfojtod, az csupán feszültséget okoz benned. De vezetett már jóra, ha agresszív voltál, veszekedtél, verekedtél? Ugye, hogy nem! Ezek a reakciók csak fokozzák a helyzetet. Mit tehetsz azért, hogy meg tudj nyugodni?

Beszélj az érzéseidről! Ha a másik érti, hogy mi történik benned, nagyobb eséllyel viszonyul majd megértően hozzád.

Néha szükség van egy kis időre, hogy le tudj csillapodni.

  • Félrevonulhatsz egy megnyugtató helyre, kérhetsz a másiktól egy kis gondolkodási időt.
  • Szívhatsz egy kis friss levegőt. Végy mély levegőt, hogy a hasad is megemelkedjen, az segít megnyugodni.
  • Az érintés nagyon jólesik, ha paprikás hangulatban vagyunk. Ha az jólesne, akkor kérd meg a szeretteidet, hogy öleljenek meg, vagy simogasd meg te a háziállatodat.
  • Levezetheted a feszültséged mozgással is: fuss két kört vagy bokszolj bele a párnádba.
  • Ha jólesik, hallgass zenét, táncolj, énekelj!

  • Miután lehiggadtál, próbáld megbeszélni a másikkal, mi dühített fel, és keressetek kompromisszumos megoldást. Kérhetitek ebben egy felnőtt segítségét is.