Az élet kútja

A víz életünk alapja, hiszen ahogy a virágok, mi is pár nap alatt kiszáradnánk, ha nem kapnánk vizet.

Legfontosabb szerveink – mint a szív, a tüdő, az agy, az izmok, a bőr – legfőbb alkotója is víz, így a rendszeres folyadékfogyasztás nélkülözhetetlen az élethez. Vérünk is nagyrészt vízből áll, így egy folyóhoz hasonlóan tudja segíteni a különböző anyagok szállítását testünkben. Ha nem iszol eleget, fáradékonyabb is lehetsz, és nem tudsz úgy tanulni az iskolában vagy mozogni a tornaórákon, ahogy szeretnél.

Az egészséged érdekében naponta 8 pohár folyadékot kell meginnod. De miből álljon ez össze, mit is igyál?

Innivalók közül a víz és az ásványvíz a legjobb választás, de egy-egy pohár 100%-os gyümölcslé, nem túl édes tea is színesítheti a mindennapjaid. Az üdítőitalok a víz mellett sok cukrot is tartalmaznak, így ezek fogyasztása csak ritkán javasolt.

Ha meleg van vagy sokat sportolsz, akkor még ennél is nagyobb mennyiségre lehet szükséged, mert ilyenkor több vizet veszítesz az izzadsággal,és ezt pótolnod szükséges.

Ne csak akkor igyál, mikor szomjas vagy! Milyen tippeket érdemes megfogadnod?

Az étkezéseken kívül is fogyassz folyadékot! Mindig legyen nálad egy üveg víz, amit kortyolgathatsz a szünetekben, a játszótéren, de a délutáni foci közben is.

Vízhez nem csupán a különböző italok fogyasztásával tudsz hozzájutni, a nagy víztartalmú ételek – mint a zöldségek, gyümölcsök, levesek – is hozzájárulnak vízraktáraid feltöltéséhez.

Ha szervezetedet elég vízzel töltöd fel, akkor akár egy szép virág, te is egészségesen tündökölhetsz.

Mit hoz a pincér?

Milyen italt hoz a pincér?

Mi hiányzik a tányérodról?

Találd meg a hiányzó elemet kiegyensúlyozot étkezésedhez!

Italoskirakós

Így még nem kirakósoztál!

Összeillő évszakpárok

Mit egyél hóban, szélben, napsütésben?

Talpig vízben

Gyere, vizeskedj velünk!

Mi van abban, amit eszem?

Rendszerezd a homokban elbújt ételeket, majd állítsd sorrendbe azokat tápanyagtartalmuk szerint!

Mit javasolsz a sportolónak?

Válaszd ki, mit javasolnál a sportolónak a magazinrészlet alapján, majd egészítsd ki étrendjét!

Energiát adó tápanyagok

Szénhidrátok, fehérjék és zsírok, az energiát adó tápanyagok

Egészséged színes őrzői

A zöldségek és gyümölcsök változatossága, szerepük a táplálkozásunkban

Mi legyen a tányérodon?

Az élelmiszerek megfelelő arányai az egészséges táplálkozásban