Színes ebédek és vacsorák

A reggelihez hasonlóan az ebédednek és a vacsorádnak is tartalmaznia kell mindazokat az összetevőket, amelyek biztosítják, hogy szervezetedbe juttasd a működéséhez szükséges összes alapvető tápanyagot.

Ebédelni és vacsorázni akkor a legjobb, ha elég időt szánsz rá és társaságban fogyasztod, mindegy, hogy az iskolai menzán, otthon vagy étteremben.

Miként tudsz változatosan tápláló ebédeket és vacsorákat összeállítani?

Ha egy mintatányért nézünk, akkor annak a felét zöldség, illetve gyümölcs foglalja el, míg a másik felére a fehérjeforrások és gabonafélék kerülnek. A folyadék pedig állandó kiegészítője az étkezéseinknek.

Egyél különböző színű zöldségeket minden főétkezéshez, mint például paradicsomot, sárgarépát, salátát, lila káposztát, mert a színanyagaik jótékony tápanyagok jelenlétéről árulkodnak. A babfélékről se feledkezz meg, mert ezek bírnak a zöldségek közül a legnagyobb fehérje- és rosttartalommal.

Az ebéd és a vacsora részeként eheted őket köretként párolva, főzve, de naponta legalább egyszer is frissen fogyassz, hisz ebben a formában őrzik meg leginkább vitamintartalmukat.

Gyümölcsöket ehetsz desszertnek önmagukban vagy például palacsintában, de választhatsz italnak 100%-os gyümölcslevet is. Bárhogy is teszed, minden falattal erősíted az immunrendszered.

Köretként a zöldség mellett egyél rostban gazdag gabonaféléket, amelyek rost-, ásványianyag- és vitamintartalma mind-mind a megfelelő anyagcserét és az emésztést segítik.

Minden főétkezéshez szükséges jó minőségű, úgynevezett teljes értékű fehérjét enned, hogy a szerveid egészségesen tudjanak fejlődni és regenerálódni. Teljes értékű fehérjét tartalmaznak a húsok, halak, tejtermékek, tojás, így ezekből válassz feltétként.

Fogyassz zsírszegény húsrészeket, például csirkemellet, halat, sütve, párolva, akár töltelékként vagy gombócként.

Szomjoltásra a víz a legjobb ital, ezért a főételed mellé igyál meg egy pohárral. Színesítheted a folyadékfogyasztásod limonádéval, gyümölcslével, tejes italokkal is naponta egyszer-egyszer.

Napi 8 pohár folyadék szükséges ahhoz, hogy többek között elkerüld a fáradékonyságot, így a főétkezések között se felejts el inni!

Ha minden ebéded és vacsorád alkalmával változatosan cserélgeted ezeket a színes elemeket, biztos lehetsz abban, hogy a szervezeted megkapja a napi teljesítményhez szükséges tápanyagokat.

Megeszed az orvosságod?

Válaszd ki a gyerek helytelen szokásait, és találd meg az orvosságot!

Mi van abban, amit eszem?

Rendszerezd a homokban elbújt ételeket, majd állítsd sorrendbe azokat tápanyagtartalmuk szerint!

Mit rendeljek?

Rendelj vacsorát a napi menü alapján, majd húzd a hozzávalók fölé a megfelelő adagméretet!

Miből főzök ma este?

Görgesd át a recepteket, válaszd ki, amihez mindened megvan, majd jelöld is ezeket a hozzávalókat!

Mi van a tányéromon?

Kattints a tányér szeletkéire és az italra, amíg meg nem találod, hogy mi illik oda!

Hol a hiba a tányéron?

Húzd rá a helyes ételt/italt a hibás menüösszetevőre, hogy kiegyensúlyozottá váljon az étkezésed!

Napirend

Találj összeillő párokat a napirenddel kapcsolatos állítások között! Figyelj az időre is!

A jó almát szedd le a fáról!

Jegyezd meg, mit rejtenek az almák! Az állításokat ezután húzd a megfelelő almához!

Induljon jól napod!

Egészséges étkezések - a reggeli jelentősége és helyes összeállítása

Kisétkezések a teljesítményért

Egészséges étkezések - a tízóraik és az uzsonnák szerepe