Fehérjeforrások a fejlődéshez

Fontos tudni, hogy szervezetünk építőanyagai a fehérjék. Ezért ha ügyes kőműves vagy, a nagy fehérjetartalmú ételekből erős csontokat, izmokat tudsz építeni, és így biztosíthatod, hogy szervezeted többi része is megfelelően növekedjen és egészséges maradjon.

A tej és a tejtermékek, a hús, a hal, a tojás és a babfélék tartalmaznak nagyobb mennyiségben fehérjét.

A tej és a tejtermékek, mint a joghurt, sajt, túró fogyasztása azért is fontos, mert a fehérjén kívül kalciumban is gazdagok. A kalcium szintén segíti, hogy erős és egészséges csontjaid legyenek.

Ha a tejet megkóstolod, érezheted, hogy édeskés ízű, ez a benne lévő tejcukornak köszönhető.

Jó tulajdonságai miatt naponta három adag tejet vagy tejterméket javasolt fogyasztanod. Ez különféleképpen állhat össze: ha napi étrendedben 1 pohár tej mellett szerepel még egy kis darab sajt és egy kefir vagy 1 evőkanál túró és egy joghurt is, akkor elérted a célt.

A húsokban a fehérjén kívül különböző mennyiségben zsírok is találhatóak. A legkisebb zsírtartalmú húsfélék közé tartozik a csirkemell, a pulykamell, az ezekből készült sonkafélék, míg a legtöbb zsírt a szalonna és a kolbászfélék, a szalámik, a sertés és a marha zsíros részei tartalmazzák. Ha egészségesen szeretnél táplálkozni, akkor a kisebb zsírtartalmú húsokat fogyasztása a javasolt.

A zöldségfélék általában nem a magas fehérjetartalmukról híresek, ám a babfélék kivételesek, nagyobb mennyiségben tartalmaznak fehérjét. Van tarka, fehér, vörös, sárga fajtájuk is, ezekből nem csupán főzelék, de leves, saláta is készülhet.

A fehérjében gazdag ételeknek minden főétkezésedben, illetve gyakran a tízóraiban, uzsonnában is helyet kellene kapniuk. Miként tudod ezt megvalósítani?

Reggelire például kerüljön sajt vagy sonka a szendvicsedbe, és ihatsz egy pohár tejet vagy kakaót is.

Tízóraira vagy uzsonnára ehetsz egy joghurtot, ezt gyümölcsökkel is lehet gazdagítani.

Ebédre és otthon vacsorára sokféle formában juthatsz fehérjéhez, mint például a hús- vagy tojásfeltéttel, de ehetsz egy sajtos melegszendvicset vagy tejfölös túrót is.

Ha a kőműves nap mint nap elég építőanyaghoz jut, szép és stabil házat tud építeni. A jó és megfelelő mennyiségű fehérjeforrások fogyasztásával te is elősegítheted, hogy szervezeted épüljön és egészséges maradjon.

Táplálkozási verseny

Ha gyors vagy, nyerhetsz!

A jót (v)evő

Mit vegyek, hogy jót egyek?

Melyik recept rejtőzik nagymama könyvében?

Nagymama receptfüzetének részletei egyszerű recepteket rejtenek

Mit, mikor?

Mikor és mi kerül az asztalra?

Színek, ízek, illatok

Mit rejtenek a színek, az ízek és az illatok?

Elrejtőzött élelmiszercsoportok

Találd meg a betűk mögött rejtőző élelmiszercsoportokat!

Étrendünk alapja

A gabonafélék változatossága és helyük a táplálkozásunkban

Egészséged színes őrzői

A zöldségek és gyümölcsök változatossága, szerepük a táplálkozásunkban

Mi legyen a tányérodon?

Az élelmiszerek megfelelő arányai az egészséges táplálkozásban