Az ideális testtömeg titkai

Miként őrizheted meg vagy szerezheted vissza az ideális testtömeged?

Ehhez a kiegyensúlyozott táplálkozáson kívül a rendszeres mozgás és a lelki egyensúly is fontos. A mindennapos mozgás nem csak a bevitt és felhasznált energia egyensúlyának helyreállításában segít, de jót tesz a testi és lelki egészségednek is.

A helyes táplálkozásban a kulcs a mértékletesség.

Egy étkezésre húsból, halból elegendő egy tenyérnyi; a krumpli vagy rizsköretből pedig egy ökölnyi méretű. Ha kenyeret eszel, mérd az egy szeletet egy DVD-tokhoz, a zöldségeket viszont ne sajnáld, bőségesen tegyél belőlük a tányérodra! Az italokból, mint a gyümölcsléből, a tejből vagy a kakaóból 2 dl az egy adagnyi.

Főétkezéseknél még egyszerűbben meg tudod jegyezni az arányokat: tányérod felét mindig valamilyen zöldségféle foglalja el, amely kis energia-, ám bőséges ásványianyag-tartalommal rendelkezik. Másik felét oszd ketté. Az egyik negyedre jönnek a zsírszegény, így kisebb kalóriatartalmú fehérjeforrások, majd az utolsó negyedre a rostban gazdag, így a telítettségérzetet fokozó gabonafélék.

A rendszerességre is figyelned kell az ideális testalkat eléréséhez. Ha naponta ötször eszel kisebb mennyiségeket, akkor nagyobb eséllyel kerülöd el a túlevést, illetve a szervezetedet is az állandó, egészséges anyagcserére ösztönzöd a vészraktározás helyett.

Az egyensúly és a változatosság kéz a kézben járnak. Mit jelent ez?

Nem kell a kedvenc ételeidet kiiktatnod az étrendedből, ám törekedned kell a mérsékelt mennyiségekre és az egészségesebb alternatívák választására.

A változatosság minden szempontból gyönyörködtet. Minél többféle színű zöldséget, gyümölcsöt, több fajta húst, halat vagy gabonafélét eszel, annál nagyobb az esélyed van arra, hogy az összes fontos tápanyagot bejuttatod szervezetedbe anélkül, hogy unalmassá válnának az étkezéseid.

Az energia-egyensúly megteremtése elengedhetetlen az ideális testtömeg eléréséhez, azonban az étkezések közötti egyensúly megteremtése is nagyon fontos: ha például ebédre tésztaételt eszel, akkor vacsorára fogyassz zöldsalátát, főzeléket vagy zöldségköretet. Ha egyik nap vendégségben sok zsírosabb húsételt ettél, akkor a másnapot kezdd egy zsírszegényebb joghurttal, és otthon egyél egy könnyű halételt.

Látod, milyen egyszerű! Ha változatosan és rendszeresen, de mértékkel eszel tápanyagokban gazdag ételeket, plusz kilók nélkül okozhatnak örömet az étkezések nap mint nap.

Titkos üzenet

Helyezd el a műveleti jeleket úgy, hogy a két oldal egyenlő legyen! Számold ki a végeredményt!

Melyik fogyókúra mond igazat?

Válaszd ki a magazinrészletekből, hogy mely állítások IGAZAK a lány által követett fogyókúrára!

Mit javasolsz a sportolónak?

Válaszd ki, mit javasolnál a sportolónak a magazinrészlet alapján, majd egészítsd ki étrendjét!

Készítsd el saját hirdetésed

Írd be a hiányzó szavakat a betűkből összerakva, majd húzd be a megfelelő képet is a hirdetésedre!

Mit rendeljek?

Rendelj vacsorát a napi menü alapján, majd húzd a hozzávalók fölé a megfelelő adagméretet!

Hol a hiba a tányéron?

Húzd rá a helyes ételt/italt a hibás menüösszetevőre, hogy kiegyensúlyozottá váljon az étkezésed!

Napirend

Találj összeillő párokat a napirenddel kapcsolatos állítások között! Figyelj az időre is!

A jó almát szedd le a fáról!

Jegyezd meg, mit rejtenek az almák! Az állításokat ezután húzd a megfelelő almához!

Számok és százalékok rejtelmei

A testtömeg index és testzsír százalék számolásáról és értékeiről

Energiaegyensúlyban vagy?

A bevitt és felhasznált energia egyensúyla, az ételek kalóriatartalma

Használnak a fogyókúrák?

Helytelen és egészségtelen módszerek és diáták a fogyás eléréséhez