Használnak a fogyókúrák?

 

Szinte havonta napvilágot lát egy új fogyókúra, ami hetek alatt mínusz 10 kilót és karcsú alakot ígér. Ezekben a diétákban az a közös, hogy vagy teljesen kitiltanak az étrendedből egy-egy élelmiszercsoportot, vagy a menüdet egy típusú ételre korlátozzák.

 

Mire figyelj ezeknél a diétáknál?

 

A nagyon alacsony kalóriatartalmú étrendek veszélyesek, ugyanis a szerveid nem kapják meg a működésükhöz szükséges energiát, ezért lelassulnak. Így nem csupán a teljesítményed, de a védekező rendszered hatékonysága is drasztikusan csökken.

 

Ezen felül gyakran előfordul az úgynevezett jojóeffektus is. Ennek oka az, ha az alapvető életfunkcióidhoz szükséges energiamennyiséget sem viszed be, akkor egészségtelenül lefogysz, ezzel lelassul az anyagcseréd, és több lesz a felhasználatlan energia. Így a korábbi étrend is fokozatos súlygyarapodáshoz vezethet, amíg az anyagcseréd újra helyreáll.

 

A sokszor „méregtelenítést” is ígérő, egy típusú élelmiszerre korlátozódó kúrák hosszú távon hiánybetegségekhez vezethetnek, hiszen a diéta ideje alatt sok értékes tápanyaghoz egyáltalán nem jut hozzá a szervezeted.

 

Emellett ezek a kúrák rendkívül egyhangúak, így a diétázók hamar abbahagyják anélkül, hogy bármilyen eredményt elértek volna.

Gyakran egy-egy tápanyag kerül a vádlottak padjára, közülük is a szénhidrát a leggyakoribb bűnös. Pedig az elhízásért nem egyetlen tápanyag vagy étel, hanem a teljes étrended nagy energiatartalma vagy helytelen összetétele a felelős.

 

Ha eltiltod magad egyes élelmiszercsoportoktól, például nem eszel gabonákat vagy tésztát, azzal számos olyan tápanyagtól is megfosztod magad, amelyekre a szervezetednek szüksége lenne.

 

Felkapottak az úgynevezett szétválasztó diéták is, amelyek azt határozzák meg, hogy egy adott napszakban vagy a hét egyes napjain milyen tápanyagot egyél.

A szervezetedet nem segíted azzal, hogy egy nap csak egy típusú ételt kell megemésztenie. Az a lényeg, hogy a szerveidhez minden tápanyag eljusson.

 

Ha elmész egy buliba, kirándulásra, családi ünneplésre, nem szeretnél kimaradni a jóból azzal, hogy nem eheted ugyanazt, amit a többiek. Nem is kell!

 

Törekedj arra, hogy a tiltó, drasztikus kúrák helyett változatos étrendet kövess, ahol a mértékletességnek és az energiaegyensúlynak van nagy szerepe. Hiszen az a célunk, hogy minden tápanyagot vegyesen, egy kiegyensúlyozott étrend részeként együnk nap mint nap. A szép alakhoz és az egészséghez a mozgás is szükséges, amivel ráadásul a kedved is jobb lesz.

Párnacsata

Az unokatesódnál töltöd az éjszakát. Párnacsatával és rejtvényekkel töltitek az időt.

Melyik fogyókúra mond igazat?

Válaszd ki a magazinrészletekből, hogy mely állítások IGAZAK a lány által követett fogyókúrára!

Ez már túlzás!

Az első két feladatban a cél az átalakítás. A többiben kösd a leírásokat a megfelelő képekhez!

Kalóriák a mérlegen

Tedd a mérlegre azt az ételt, amelyik kiegyenlíti a mozgással leadott energiamennyiséget!

Étkezési zavar vagy egészséges életmód?

Húzd a mondatokat a megfelelő helyre!

Számok és százalékok rejtelmei

A testtömeg index és testzsír százalék számolásáról és értékeiről

Energiaegyensúlyban vagy?

A bevitt és felhasznált energia egyensúyla, az ételek kalóriatartalma

Túlzásba vitt fogyókúrák

Testképzavarok, táplálkozási zavarok felismerése és a segítségnyújtás